Cechy plików produktowych

Pliki produktowe są niezwykle ważnym narzędziem dla przedsiębiorców prowadzących sprzedaż internetową. Stanowią bowiem one jeden z najważniejszych kanałów marketingowych i informacyjnych w każdej firmie. Dzięki nim można dotrzeć do nowych klientów, zachęcić ich do kolejnych zakupów, a także pozwolić im szybko wyszukać informacje o produktowych nowinkach czy też o programach lojalnościowych.

Zwiększenie przewagi rynkowej

Każdy przedsiębiorca powinien pamiętać, że dzięki plikom produktowym nie tylko łatwiej dotrze do klienta, ale i zwiększy swoją przewagę nad konkurencją. Wykorzystując je, można bowiem w prosty sposób stać się liderem w swojej branży. Szybka identyfikacja produktów przyczynia się bowiem do wybierania danego sklepu jako pierwsze miejsce zakupów.

Aktualność

Plik produktowy należy postrzegać przede wszystkim jako kanał, który służy do przekazywania informacji między platformą internetową a klientem, który się po niej porusza. Dzięki niemu można na bieżąco aktualizować wszelkie dane dotyczące cen czy ilości towaru dostępnego w magazynie, co ma niezwykle wysokie znaczenie dla klientów. Informacje te nie mają bowiem stałego charakteru. Pliki te ułatwiają również wprowadzenie rabatów czy promocji sprzedażowych.

Kategorie e-commerce dla pliku produktowego

W ramach plików produktowych można wyróżnić cztery kategorie e-commerce. Jest to dość sporo jak na tak małe i proste w obsłudze narzędzie. Pierwszą z nich jest telefonia komórkowa. W pliku znajdują się bowiem informacje o tym, jakie korzyści możemy pozyskać z nabytym telefonem – będzie to między innymi liczba dodatkowych sms-ów, wielkość pakietu internetowego czy ilość darmowych minut na rozmowy we wszystkich sieciach.

Drugą kategorią jest sama sprzedaż. W jej ramach dowiedzieć się można o najważniejszych atrybutach produktów, czyli o ich ilości oraz dostępności w sklepie. Kolejną grupą e-commerce jest rozrywka, przez którą należy rozumieć pakiety składające się na ostateczną ceną towaru. Ostatnią kategorią jest podróż. W tym przypadku mówi się o informacjach dotyczących punktów podróży, czyli zarówno o danych całościowych, jak i o danych szczegółowych (np. o hotelu).

Więcej informacji na: http://feedink.com/blog/

Podobne wpisy: