Czy systemy lojalnościowe są potrzebne?

Czy systemy lojalnościowe są potrzebne?Systemy lojalnościowe to narzędzie marketingowe, które znajduje zastosowanie w większości przedsiębiorstw.

Pozornie wydawać się może, że jest to rozwiązanie proste, które bez problemu można zrealizować indywidualnie, także zza biurka – rzeczywistość weryfikuje jednak to stwierdzenie dowodząc, że programy lojalnościowe wymagają zaangażowania całego zespołu.

Jak stworzyć dobry program lojalnościowy?

Programy lojalnościowe są tworzone przede wszystkim z myślą o kontrahentach, z którymi firma zamierza podjąć długotrwałą, aktywną współpracę. Dobrze opracowany program lojalnościowy to przysłowiowa połowa sukcesu, należy jednak pamiętać, że jest to rozwiązanie, w którego tworzeniu uczestniczą przedstawiciele różnych działów – sprzedaży, IT, księgowości, kadr, działu prawnego, zamówień, a także PR oraz marketingu. Koordynacją działań zazwyczaj zajmują się marketingowcy, nie mniej jednak każdy pracownik ma pełne prawo do aktywnego uczestniczenia w pracach zespołu. Jednostką nadrzędną jest natomiast zarząd, bez którego zgody stworzenie programu lojalnościowego jest praktycznie niemożliwe.
Głównym celem programu lojalnościowego jest zmobilizowanie kontrahentów do aktywnej współpracy, przed podjęciem działań warto więc zadać sobie pytanie, czy w konkretnej firmie faktycznie są potrzebne programy lojalnościowe?
Odpowiedzi należy szukać bezpośrednio w przedsiębiorstwie, rzeczywistość dowodzi jednak, że narzędzie to sprawdza się praktycznie w każdej branży i w każdej placówce, bez względu na to, czy jest salon jubilerski, zakład fryzjerski czy też dyskont spożywczo-przemysłowy.
Tworząc program lojalnościowy należy ponadto uwzględnić potrzeby potencjalnych kontrahentów – wbrew pozorom, jest to efektowne narzędzie marketingowe, które umożliwi pozyskać nowych partnerów oraz zacieśnić relacje z istniejącymi.

Wzmacniamy pozycję firmy

Nietrudno zauważyć, że działanie to wymaga wielu analiz i badań rynkowych, nota bene, obejmujących spore przedziały czasowe, warto jednak zadać sobie trud, gdyż efekty mogą okazać się zadowalające nie tylko dla przedsiębiorstwa, ale przede wszystkim dla kontrahentów. Dobrze przygotowane programy lojalnościowe to doskonały sposób, by wzmocnić pozycję firmy na rynku i w zdrowy sposób pokonać konkurencję.
Przeczytaj też: http://www.edenred.pl/pl/programy-lojalnosciowe-wsparcie-sprzedazy

Podobne wpisy: