Outsourcing w firmie

Jak powiedział kiedyś Henry Ford: „Jeśli jest coś, czego nie potrafimy zrobić wydajniej, taniej i lepiej niż nasi konkurenci, to nie ma sensu, żebyśmy to robili. Powinniśmy zatrudnić do wykonania tej pracy kogoś, kto zrobi to lepiej”.

Tak właśnie narodziło się pojęcie outsourcingu, które oznacza delegowanie pewnych zadań i procesów wyspecjalizowanym podmiotom zewnętrznym. Najczęściej outsourcing w firmie dotyczy obsługi klienta (telemarketing, infolinie), marketingu (agencje reklamowe, PR, SEO, SEM) i księgowości, przy czym outsourcing kadry płace jest najpowszechniej spotykany. W końcu nie każdy musi się reklamować, ale każdy musi płacić podatki.

Outsourcing kadr i płac świadczony jest przez różnej wielkości biura rachunkowe, a nawet międzynarodowe korporacje wyspecjalizowane w szeroko pojętej księgowości:

http://www.ucmsgroup.pl/pl/uslugi/administracja-kadrowa/outsourcing-kadr/

Z outsourcingu w firmie płynie wiele korzyści, z których najważniejsze jest przekazanie na zewnątrz odpowiedzialności np. za błędy w deklaracjach podatkowych czy ZUS. Umowy na outsourcing księgowo-kadrowy zwykle zawierają klauzulę o tym, że od momentu rozpoczęcia współpracy, to biuro księgowe odpowiada za wszelkie błędy w prowadzonej dokumentacji. Dzięki temu przedsiębiorca może spać spokojnie. Outsourcing kadr i płac pozwala też na odciążenie pracowników, którzy odtąd mogą przeznaczyć 100% swojego czasu na czynności związane z działalnością firmy, co z kolei przełoży się na jej lepsze funkcjonowanie i wzrost zysków.

Sprawdź też: http://www.ucmsgroup.pl/pl/uslugi/system-kadrowo-placowy/

Outsourcing kadrowy może obejmować m.in. prowadzenie pełnej dokumentacji pracowniczej (umowy, urlopy, zwolnienia lekarskie), ewidencjonowanie czasu pracy, wydawanie wszelkich zaświadczeń i świadectw pracy. Dodatkowo można zlecić specjalistom również wyliczanie wynagrodzeń, premii, składek ZUS, zaliczek na podatek dochodowy, a nawet przenieść na nich obowiązek przelewania pracownikom wynagrodzeń. Korzyści z outsourcingu w firmie jest tyle, że żaden pracodawca nie powinien mieć wątpliwości, że w pewnych obszarach działalności jest to najlepsze rozwiązanie, nie tylko podnoszące efektywność zlecanych na zewnątrz działań, ale też w dłuższej perspektywie – przynoszące spore oszczędności.

Podobne wpisy: