Systemy lojalnościowe w pozyskiwaniu klienta

Systemy lojalnościowe w pozyskiwaniu klientaSystemy lojalnościowe uznawane są współcześnie za jedno z najefektywniejszych i stosunkowo najtańszych narzędzi marketingowych służących do stworzenia trwałej więzi między sprzedawcą a odbiorcą produktu lub usługi.

Program lojalnościowy służy przede wszystkim wzmocnieniu lojalności klienta oraz pozyskaniu nowych odbiorców co w dłuższej perspektywie przyczyni się do wzrostu zysków ze sprzedaży.

Jak przywiązać konsumenta do marki?

Przywiązany do marki odbiorca chętniej korzysta z jej usług i jest skłonny do intensywniejszego szukania nowych produktów danego przedsiębiorstwa. Trudniej mu też przychodzi rezygnacja z usług danej firmy. Dodatkowym zyskiem jaki niosą ze sobą systemy lojalnościowe jest stworzenie solidnej bazy danych, która dostarczy nam informacji o ich przyzwyczajeniach konsumenckich, priorytetach i oczekiwaniach. W ten sposób uzyskujemy też narzędzie, które może nam posłużyć w przyszłych badaniach postaw konsumenckich i pomóc zaprojektować kampanie promocyjną nowego produktu.

Oferta trafiającą do konkretnych zainteresowań klienta

Dzięki zgromadzonej w ten sposób bazie danych możemy personalizować ofertę, a promocje kształtować w taki sposób aby klient dostawał propozycje zgodną z jego historią zakupów i indywidualnymi potrzebami. Tego typu dane są dużo efektywniejsze i wiarygodniejsze niż uzyskane na podstawie badań marketingowych, gdyż nie opierają się wyłącznie na deklaracjach klientów ale na realnych zachowaniach rynkowych.
Systemy lojalnościowe powinny być opracowywane przez podmiot zewnętrzny, który w sposób profesjonalny stworzy program najwłaściwszy dla profilu naszej firmy. Istotne jest określenie benefitów, które otrzymają uczestnicy programu lojalnościowego. Zazwyczaj stosuje się dwa rozwiązania. W pierwszym odbiorca po zgromadzeniu odpowiedniej liczby punktów otrzymuje gratyfikacje w formie materialnej nagrody. Upominek musi być jednak na tyle okazały aby nowy konsument nie uznał, że wartość nagrody znacząco odbiega o ilości środków, które wydał na jej pozyskanie. Dlatego czasami lepszym rozwiązaniem są bony o określonej wartości, które uprawniają odbiorcę do zakupu dowolnego produktu naszej firmy.

Podobne wpisy: