Follow Us

Funkcje Internetu: usługowa, handlowa, reklamowa

Funkcje Internetu: usługowa, handlowa, reklamowa

Najbardziej znane funkcje Internetu o rozrywkowa i informacyjna.

Obecnie pełni on jeszcze inne funkcje: usługowe, handlowe i reklamowe.

Funkcje usługowe i handlowe Internetu

W dobie coraz bardziej łatwego i powszechnego dostępu do Internetu zaczął on służyć również do kolportowania produktów i usług. Projektowania stron www na potrzeby różnych instytucji, przedsiębiorstw i firm było pierwszą usługa dostępną w Internecie. Obecnie lista usług, z których można skorzystać w sieci jest o wiele większa. W sieci działają sklepy, giełdy i aukcje, na których można kupić mnóstwo różnorodnych produktów. Internet stał się także medium, w którym spora liczba osób poszukuje informacji o usługach i produktach. Przeszukujemy zasoby sieci, aby znaleźć w niej informacje o zaletach i wadach danego produktu, ale także o jego cenie. Za pośrednictwem Internetu rezerwujemy miejsce w hotelu, kupujemy bilety lotnicze lub na imprezy kulturalne/ sportowe, wykupujemy wczasy. Internet nie podlega żadnym granicom geograficznym, dzięki dostępowi do sieci możemy kupować produkty i usługi oferowane za pośrednictwem Internetu w różnych miejscach świata.

Reklamowa funkcja Internetu

Powszechny dostęp do Internetu, jego szybki rozwój i spadek cen za łącza przyczynił się także do tego, że stał się on bardzo potężnym narzędziem reklamy. Internet może zostać wykorzystany jako narzędzie do promowania zarówno produktów, jak i usług. Przekaz reklamowy, który zamieszczany jest na stronach www jest bardziej atrakcyjny od reklamy w prasie czy radio, a z pewnością jest równie (czasem nawet bardziej) atrakcyjna jak reklama telewizyjna. Reklamy zamieszczane w Internecie mogą mogą być tekstowe. Coraz częściej są to jednak reklamy multimedialne. Animowany obrazy, dźwięki czy filmy podnoszą atrakcyjność reklamy za pośrednictwem globalnej sieci komputerowej. Decydując się na reklamę w sieci usługodawcy czy sprzedający dają konsumentom możliwość poznania reklamowanych produktów lub usług w sposób aktywny. Akcje reklamowe na portalach i w wyszukiwarkach internetowych są bardzo skuteczne.

Podobne wpisy:

Dodaj komentarz