Mailing tradycyjny – nadal na czasie

Chociaż wielu z nas sądzi, że tradycyjne listy odchodzą do lamusa, to prawda jest taka, iż listonosze w Polsce w dalszym ciągu mają ręce pełne roboty – a może raczej torby pełne listów. Oczywiście spadek ilości rozsyłanych listów jest faktem – po co pisać list do swojej ciotki, skoro można zadzwonić do niej bądź skontaktować się na Facebooku, ale nie powinniśmy sądzić, iż mailing tradycyjny jest już przeżytkiem. Można nawet zaryzykować twierdzenie, że przechodzi dzisiaj swój renesans.

List komercyjny

Chodzi o to, iż skoro dostajemy coraz mniej listów, to gdy dostaniemy list komercyjny – od chociażby sklepu internetowego, w którym jakiś czas temu kupowaliśmy ubrania, najzwyczajniej w świecie będziemy bardziej zaciekawieni. Można zatem śmiało powiedzieć, że jeżeli jesteśmy przedsiębiorcami, którym faktycznie zależy na promocji swoich produktów, usług, swojej marki, to do „koszyka reklamowego”, bez najmniejszego cienia wątpliwości powinniśmy dodać właśnie mailing tradycyjny. Jakoś nie wydaje się, abyśmy nie zauważyli bardzo pozytywnych efektów. Czyli w skrócie – stosowanie mailingu tradycyjnego ma bardzo dużo sensu, Polacy w dalszym ciągu mają skrzynki pocztowe, Poczta Polska nadal zatrudnia potężną armię listonoszów, i jakoś nic nie zapowiada, aby miało się to zmienić.

Kosztowna reklama

Nie da się jednak ukryć, że tradycyjne listy nie są tanie – to znaczy rozesłanie maili jest o wiele tańsze. Owszem, mailing tradycyjny to taka forma reklamy, która wymusza niejako na nas wykosztowanie się, wyciągnięcie większych pieniędzy. Jednakże to tak czy siak stosunkowo tania forma reklamy, a poza tym nie ma większego sensu porównywać poczty tradycyjnej z elektroniczną. Ile dostajemy każdego dnia maili, a ile listów do skrzynki pocztowej? Skuteczność takiej formy reklamy jest bardzo wysoka, co jak co, ale efekty kampanii będą bardzo szybko zauważalne. Oczywiście przy założeniu, że zdecydujemy się skorzystać z usług zawodowców np. agencji DirectChannel, którzy potrafią zaprojektować listy w taki sposób, aby zostały one otworzone. Nie wspominając o tym, iż tylko zawodowcy wiedzą co można umieścić w kopercie, a czego w żadnym razie nie. Czyli w skrócie – mailing tradycyjny jest godny naszego zainteresowania, nie ma innej opcji, ale raczej nie powinniśmy zabierać się za nic na własną rękę. Nie ruszajmy tego, skoro się nie znamy…

Podobne wpisy: