Follow Us

Prowadzenie sprzedaży przez telefon

Prowadzenie sprzedaży przez telefon

Teoretycznie każdy z nas może wziąć do ręki telefon i próbować w taki sposób sprzedawać różnego rodzaju produkty. Jednakże nie każdemu udało by się w ten sposób sprzedać cokolwiek. Bowiem skuteczna sprzedaż przez telefon jest dosyć trudnym zadaniem, a firmy które je realizują z reguły mają swoje własne techniki na to jak skutecznie sprzedać produkt przez telefon.

Istnieje jednak kilka ogólnych zasad dotyczących prowadzenia rozmowy z klientem, za pomocą telefonu właśnie. Bardzo ważne jest już nie tylko to co mówi konsultant telefoniczny ale też w jaki dokładnie sposób to mówi. Jak sie okazuje w marketingu telefonicznym bardzo ważna jest odpowiednia modulacja głosu, stosownie do tego, jakie zadanie realizuje się przez telefon. Modulacji głosu uczy się więc osoby, które będą przez telefon z klientami rozmawiać. Nie tylko w tym zawodzie oczywiści modulowanie głosu jest potrzebne.

Odpowiednia postawa

Rozmowa telefonicznaStosuje się to także przy wystąpieniach publicznych lub także w telewizji czy też radiu. Przez telefon jednak wygląda to oczywiście zupełnie inaczej. Skuteczna obsługa klienta przez telefon także może wymagać dostosowania głosu do zaistniałej sytuacji. Konsultant nie może dać po sobie poznać, że jest zdenerwowany czy też znudzony, nawet jeśli jest to już któraś z kolei taka sama rozmowa z rzędu. Poza sposobem mówienia ważne jest też to w jaki sposób rozmawia się z klientem. Aby podczas rozmowy czegoś nie pomylić czy też nie zapomnieć, każdy ankieter cati powinien posługiwać się spisanym skryptem rozmowy.

Spisanie rozmowy

Sprzedaż telefonicznaTaki skrypt może zawierać kilka wariantów prowadzenia rozmowy w zależności od tego, w jaki dokładnie sposób odpowiadać będzie każdy klient. Aby skuteczny telemarketing był możliwy ważna jest też analiza rozmów, które zostały przez konsultantów przeprowadzone. Analizuje się nie tylko te rozmowy, które przyniosły zadowalające rezultaty, ale też i te, które zakończyły się porażką. Jest to możliwe ponieważ zwykle takie rozmowy są nagrywane, nie tylko w celach ich późniejszej analizy. Jest to w wielu przypadkach także dowód na to, że firma zajmująca się telemarketingiem wywiązała się ze swojego zadania.

Podobne wpisy:

Dodaj komentarz